söndag 19 december 2010

Godisfabrik

Någon kväll denna vecka ska jag ha godisfabrik, har jag tänkt! Bakade som sagt koksbollar igår men, ähum, de är redan slut. Ingen fara på taket dock, bara att fixa en sats till. Det tar tio minuter om man får bolla ostört.

Skulle vilja testa några nya recept också. Tv-kocken Leila Lindholm har ett recept som heter Rocky Road, och typ varenda svensk bloggare som äger en slickepott verkar ha testat receptet. Alla bedyrar att det blir himmelskt gott och då måste jag ju också testa. Är lite skeptisk, blir det inte för mycket med marchmallows, dumle och nötter? Inget less is more där inte.

Min pappa är allergisk för nästan allt som brukar ingå i julgodis (kokos, choklad, nötter) men gräddkola borde han klara av. Så det ska jag testa.

Och J vill ha tryfflar. Det ska han få också.

Undrar hur många liter grädde och hur många kilo smör jag ska köpa för att få till allt detta...

2 kommentarer:

  1. Rocky Road är himmelskt om man diggar amerikanskt supersött sliskgodis (vilket jag gör), men det känns kanske mer barnkalas än jul.

    SvaraRadera
  2. Det blev ganska mastigt... men nog går det ju ner, nog :)

    SvaraRadera