torsdag 16 december 2010

Hovet bekräftar: Nä, det är bara gas

Apropo putande magar. Det här angår mig egentligen inte det minsta, men jag blir helt bananas i alla fall.

Vickan och Daniel gifte sig i somras. Och de är ju båda 30+ med råga på gubevars, ticktackticktack. Var dröjer tronföljaren, vahvah? Nu gick Victoria på nobelmiddag i vackert draperad klänning som hade lite extra tyg just över magen och då skjuter nyheten ut i världen: "Magen putar! Hon är gravid!"

Det finns ganska många kvinnor i världen som suttit och lipat på toalettgolvet när en oönskad mens satt igång för femtielfte gången. Som hoppfullt stirrar på clearbluestickan tills det börjar flimra i ögonen, men inget plus dyker upp för det. Som ovulerar, skäller ut karln för att han ska på julfest just den kväll han borde vara hemma o befrukta istället, tajmar, kissar i burk, kämpar och försöker få vardagen att löpa på som vanligt i alla fall. Det är gräsligt! Jag har varit där, men jag kom enkelt undan och fick mitt efterlängtade plus efter några månader. Jag minns i alla fall tydligt hur jobbigt det var. Ännu värre är det för dem som får sitt plus men så blir det ingen bebis i alla fall. Det händer också väldigt många.

Fast de flesta slipper i alla fall sådan här skit:


Skäms för helvete skvallerblaskor och spelbolag. Sen när och om det finns något att berätta får vi nog vara med och fjolla om namn (Birger eller Zlatan?) och för-/nackdelar med kejsarsnitt. Lämna Victoria och hennes mage i fred.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    hittade just din blogg, och ville nu bara säga hej och att jag diggar vad du skriver! Ha det fint, och kika in på min blogg om du hinner o vill nångång!

    maratonmamman.ratata.fi

    SvaraRadera