måndag 10 januari 2011

Alla familjens damer älskar Svensk damtidning!

Imorse orkade jag inte masa mig ut efter morgontidningen (det är ju flera meter till postlådan här i periferin! Huh!) så jag bläddrade i en några veckor gammal Svensk Damtidning istället. T och S hängde över bordet så yogurtburkarna välte och försökte läsa över axeln på mig, så jag gav dem varsiga damtidningar (vi har en hel hög som vi fått av min mamma).

Och de var helt förtjusta! T är ju fullfjättrad rojalist efter det kungliga bröllopet i somras, och hon råkade få ett nummer med 20-sidig bildspecial från bröllopet. "Titta mamma, här har Daniel inte glasögon! Här har Victoria ljusröd klänning! Är det här deras slott? Varför har slottet inga torn? Varför har Victoria ett foto på en gubbe på magen?" etc.

S var inte så intresserad av kungligheterna, hon fokuserade på Eko-uppslagen och krävde få höra namnen på vartenda premiärlejon. Egna analyser kom hon med också.
- Faijan! (Sarah Dawn Finer)
- Barbie! (Sofi Fahrman)
- Axel Grodan! (Alex Schulman)

Mest belåten var hon dock när hon hittade en bild på Prins Charles och Camilla, iklädda tweed från topp till tå, ute i skidspåret vid Balmoral.

- Mommo och mofa! konstaterade S belåtet. Jag har förvisso aldrig beskådat mina föräldrar i vare sig tweed eller på skidor, men låt gå.

Kanske vi säger upp Bamse och börjar vägra Veckorevyn redan nu. Vi kan ju dela på Svensk Damtidning istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar