tisdag 11 januari 2011

Gail Porters hår!

Jag försöker hänga med i svängarna här. Gail Porter har fått håret tillbaka. Men nu tappar hon det igen.

När jag drabades av alopecia var Gail Porter en av de där kändisarna som gav mig lite tröst. Jo, för det var ju snäppet enklare att relatera till henne än till Pierluigi Collina.


Gail är tv-kändis i Storbritannien, och har bland annat gjort sig känd för att ha poserat i bara mässingen i FHM. Men så trillade de blonda lockarna av.


Och den tuffa människan har vandrat omkring utan hår i offentligheten i fem år! Det är ju en utmaning för oss vanliga människor också, men för en sexbomb måste skrällen vara ännu större.


Sen kom håret tillbaka!

 Och nu ramlar det av igen. Gail avger lägesrapporter på twitter så vi alla kan följa med vad som händer.

Alopecia är en fräck sjukdom. Just som man börjat gilla läget får man tillbaka lite hår, men så trillar det av på nytt och man är tillbaka i samma depp igen.

Själv knogar jag på med att få lite kommunalt stöd för införskaffande av nytt hår från Esbo. Förra peruken bjöd Helsingfors på, men det var en sjuherrans rumba med onödiga läkarbesök och obegripliga blanketter innan det lyckades. Hoppas det inte blir lika krångligt denna gång.

Medan jag väntar är jag för första gången engagerad i Miss America-tävlingen! Heja Miss Delaware!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar