måndag 3 januari 2011

Jahapp, jahapp

Så vart det måndag, nytt år och nya raska tag. Förutom det sistnämnda.

Jag har jobbat på Radio Vega sedan jag var 19 år gammal (ganska sjukt om man tänker för mycket på saken). Det innebär att jag i tio år har fått försvara min kanal. Neej, vi har nog annat än Kaffekvarnsmusik. Jo, det finns några enstaka lyssnare under 70.

Men nu, hähä, börjar mina jämnåriga polare inse att de klättrat över kullen. Att det finns program i Radio Vega som intresserar just dem. Och att Vega - herregud! - ibland spelar musik helt i deras smak.

Välkommen, säger jag nonchalant. Jag har väntat på er.

Om en och en halv vecka ska jag sparka igång ett nytt direktsänt program: Nöjesfredag. Och jag hoppas kunna fånga in så många av de nyuppväckta Vegalyssnarna som möjligt. Det ska bli skvaller, gäster, ny musik, rockskola, tävlingar och allt möjligt annat kul. Tror rent av att vi ska försöka få med lite bloggskvaller...

Men först ska jag ha kaffe. Det är trots allt måndag.

4 kommentarer:

  1. Hej Eva, vilken tur att jag hittade till din blogg (bra taktik att be både Linn o Peppe linka), ska bookmarka den och absolut återkomma. Gillar din stil!

    Allt gott önskar Snigeln Harald

    SvaraRadera
  2. Välkommen Snigeln Harald! Roligt att ha dig här ;)

    SvaraRadera
  3. För sisådär emton år sen (bara) gjorde jag ett löfte till mej själv att alltid hålla mej á jour vad ungdomsmusik gäller och att aldrig lyssna på Radio Vega. Det här lovade jag alltså när x3m började (och jag jobbade där :)

    Sen dess har jag lyssnat allt mindre på Extrem och allt mera... nja, nästan exklusivt på Radio Helsinki. X3Ms journalistiska innehåll har stadigt sjunkit i takt med kanalbudgeteringen. Jag saknar Tryckkokaren/Gårrboilaren, Utroligt, Fredagsfatwan, DDR, In i dimman...

    Men ditt inslag gör mej nyfiken. Man är ju inte gammal så länge man kan ändra sina vanor. Skulle det faktiskt finnas nåt för mej på Pensionärsradion? Eller skulle jag bara bli ledsen? Tappa hoppet efter första motgången och sörja borttappad vegamöskap (-svennskap, egentligen)?

    Jag känner en bloggartikelserie börja gro i mej.

    SvaraRadera
  4. Jag googlade just gårrboilaren och det här var den enda träffen :) Jag saknar också men jag har redan länge bejakat Vega.

    SvaraRadera