söndag 23 januari 2011

Oj sablar

Jag köpte en så himla härlig klänning i dag! Ska vara brudfrämma vid ett Drumsöbröllop om några månader, så när jag i dag skulle jumpa på Stockmanns Motivus tog jag en sväng på klädavdelningen för att se om där fanns nånting lämpligt. Och det fanns det ju. Den här lilla gröna saken från Tara Jarmon. På tok för dyr, men ack så fin. Och inte alls lika Kermtgrön som på bilden, i verkligheten är den mera åt smaragdhållet.

Den är perfekt, 100 procent bomull och actually bekväm. Och så kan man tvätta den i maskin, mycket viktigt för en klåpare som mig.

Jag vill klämma i med ett vårskrik a la Ronja Rövardotter varje gång jag ser den.

4 kommentarer:

  1. Tackar! Frågan är bara vilken färgs skor man ska ha till den. Svarta är lite tråkigt... Ack alla dessa stora problem.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska köra med ett par häftiga skor i någon "kontrastfärg", typ anelinröda. Jag tror att det sku vara häftigt om du annars sen har nedtonade accessoarer. Alternativt sku kanske beigea passa? Eller guldfärgade. Finns det sådana? :) Undvik svarta. (Fast visst är det också snyggt och det mest klassiska alternativet.)

    SvaraRadera