lördag 12 februari 2011

Se Trassel!

Strunt samma om du får med dig ett barn till bion eller ej, det var en riktig superskojig film. Jag såg den i sällskap med en fyraårig (fast hon lovade påstå att hon var fem om någon frågade eftersom det var åldersgränsen) och en 56-årig prinsessa och vi var alla förtjusta. Jag tyckte hästen var bäst.



Kan dessutom rekommendera den svenska versionen med Molly Sandén och Måns Zelmerlöf. Försöker pricka in de svenska dubbningarna då sådana visas för att hurrifiera Finnkinos statistik en smula.

Disneys hjältar blir bara fjantigare och hjältinnorna coolare. Det finns inte många likheter mellan Snövit och Rapunzel, men vackert så.

2 kommentarer:

  1. Gillar din formulering "hurrifiera Finnkinos statistik". Själv har jag tänkt att man borde alltid framföra klagomål på finska och beröm på svenska till diverse myndigheter, företag och varför inte privatpersoner, bara för att ändra attityderna lite. Kunde vara effektfullt om alla gjorde det.

    SvaraRadera
  2. Det var en klurig idé det där. Jag skickade faktiskt ett riktigt jättepositivt mail (på svenska) till Särkäniemi i somras. Där slog alla anställda om till svenska när de betjänade oss. En deL kunde inte så mycket mera svenska än "Tack", "Varsågod" och "Nu är det din tyyr" men redan det räckte långt och gjorde mig glad.

    SvaraRadera