torsdag 3 mars 2011

Damn you bulle!!!

De senaste veckorna har jag varit mycket duktig. Jag är mest käkat soppa och sallad till lunch och helt undvikit sötsaker i veckrona Det har fungerat finfint, på veckoslutet har jag sen unnat mig grejer och dessa treats har varit ännu godare än vanligt eftersom jag ansett mig förtjäna dem. Jag har renat av tappat några kilo i vikt, trevligt!

Igår hade vi möte med redationen och nya producenten mutade oss med fastlagsbullar. Nåjo tänkte jag, en bulle ska jag äta. Nåh, bulljäveln har fått mig att gå upp 1,5 kilo över en natt som betsraffning! 1,5 kilo!!! En fastlagsbulle kan omöjligt väga mera än några hundra gram i sig, men tydligen har min ämnesomsättning tyckt "Oh no she didn't" och på magisk kemisk ondskefull väg blåst upp kalorierna och lagt ett skammens fettlager runt det som just började påminna om en midja.

The horror the horror. I dag blir det bara spenatsoppa och svart kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar