tisdag 22 mars 2011

Den enes bröd, den andres ("jag ska vara slank till sommaren"-tankars) död

Vilken krånglig rubrik. Kunde ha nöjt mig med "Inlägg nummer 200" för det här är min tvåhundrade inlägg. Men nä. Jag vill blogga om bröd nu, förstår ni.

Man får inte bra bröd i matbutikerna. Bara äckliga puikulor och vimpulor och konstiga grejer som är mjuka ännu en vecka senare. När vi bodde vid Tölö torg förra våren upptäckte jag dock Kakkukeisari och blev bröd-addict. Deras GI-bröd och fröform smakar som bröd ska smaka, blir hårda efter några dagar, innehåller riktiga saker... och tog ofta slut samma kväll som jag köpt dem eftersom vi inte kunde hålla oss till morgonmålet.

Kakkukeisari har en butik på posha adresser vid Tölö Torg, i Kronohagen och Ulrikasborg, inte så behändigt för en Esbobo. MEN! Nu har de öppnat butik i Kampen! Så nu kan jag hamstra bröd medan jag väntar på bussen. Hurraaaa! Jag är så lycklig!

Nu kom jag på en bättre inläggsrubrik. "Brödtext". Men det är så dags att vara vitsig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar