måndag 21 mars 2011

Mammor som skjuter på små barn med laser!

Ursäkta tystnaden här i bloggen, jag var ansvarig för att ordna en möhippa i lördags och kände med kollrig och paranoid och vågade inte skriva nånting av rädsla att avslöja det hela.

Men möhippan var lyckad och DaBride2B verkade helnöjd. En av dagens höjdpunkter var Megazone! Jag är nu allmänt taget lite efter med sådana här grejer, jag har aldrig testat Megazone och visste inte ens riktigt vad det skulle gå ut på. Men nu vet jag. Man kutar runt i en mörk labyrint, Rammstein dundrar på i högtalarna och så ska man skjuta på varandra med laserstrålar.

Polttargänget, huvudsakeligen bestående av småbarnsmammor, marcherade hurtigt in i Salmisaaren liikuntakeskus - och insåg att lagen vi skulle tävla mot bestod av segervisst grinande 10-12-åriga killar. Det var nästan så vi gav up på fläcken. Men till sist begav vi oss modigt in i labyrinten och började skjuta på de små liven.

Är du en frustrerad förälder? Trött på gnäll och gny, kan jag få en sån och sån, när är vi framme, vafför deh, jag vill int, dumma mamma etc. Svaret är MEGAZONE!!!! Det var ju helt suveränt, om än inte helt etiskt, att jaga småglinen med laserpistol. Jag brölade högt av förtjusning varje gång jag träffade en. Har inte känt mig så avreagerad på länge. Glinen kämpade duktigt, men förgäves. 30+arna vann!!! Jaaa!!! Knoll&Tott&C:o blängde lite på oss men övergick sedan till att hälla i sig cocis och chips.

Efteråt skämdes vi nog lite för att vi njutit så ofantligt av att skjuta små barn med laser. Det känske inte är en helt politiskt korrekt hobby...

1 kommentar:

  1. Hahhaha!! Härligt att man vågar vara så ärlig! Kidsen hade ju gett sig in i leken på precis samma villkor som ni, så ha inte dåligt samvete ;)

    SvaraRadera