tisdag 29 mars 2011

Rastlösa mamman

Herregud. Hur klarar folk av att vara hemmamammor? Här sitter jag med en duktig fyraåring som klarar sig själv i stort, men jag håller på att bli prillig. Hon vill pyssla, pyssla, pyssla nonstop. Och det får hon förstås , men hon vill att jag också ska pyssla. Och fan anamma vad det är tråkigt. Tejpa fjädrar på ett papper, wohoo. Jag har ingen fantasi alls.

Smyger jag undan till datorn svansar hon efter och vill titta på youtube. Knäpper jag på radio vill hon lyssna på Arne Alligator. Dessutom blir T extremt rastlös och klåfingrig av att hänga här hemma, hon inledde dagen med att hälla en massa parmesanost i sin morgonyogurt och sen vägra äta den. I vanliga fall brukar T kunna underhålla sig själv mellan varven, men nu är hon radikalt understimulerad. Och hon är ju en sjukling och jag borde passa på att tanka kvalitetstid, men jag längtar bara till jobbet. Baaad mommy.


Vi har bakat en plåt chokomuffins, reparerat femtio trasiga hårspännen med limpistol, putsat alla barskivor med cd-savett, bykat, diskat, läst Svensk Damtidning och klockan är inte ens 11. Vad ska vi göra resten av dagen??? Vi håller oss inne för konvalescenten har lite hosta och jag vill inte att hon kraxar upp såren i halsen. Imorgon måste vi någ åka nånstans för att få tiden att gå.


Kanske jag borde fara på lite Megazone på kvällen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar