söndag 10 april 2011

Grattis M&M!

Nu är de gifta. Och grattis jag själv som skaffade en klänning som går att tvätta i 30 grader. Jag smetade ner mig med gurkrelish vid nattmaten. Jag är en classy kvinna, jag. 

Ett toppenroligt bröllop. Skulle så gärna lägga ut lite bilder i bloggen men jag hinner inte kolla med alla dem som skymtar på fotona om det är okej, men den här är ju ganska anonym.
Jag trivdes i min illgröna outfit och lyckades till och med knöla ihop en riktigt dekorativ frisyr alldeles själv. Bruden var ljuvare än Saltkråkan-Malin och brudgummen så lycklig att glasögonen immade.

Jag var den sista som lämnade festen och då kom en av servitörerna rusande och undrade om jag inte ville ha med lite bröllopstårta. Det hade blivit över en massa och han tyckte det var synd att slänga den. Det tyckte jag också för tårtan var galet god, så jag tackade ja till en liten bit. Det här hämtade han
En hel jäkla våning. Vi har käkat kaka så vi är lika limegröna som gelatinet. J och jag.

Haha, just det. För några månader sedan himlade bruden sig över att det finns så fula prydnadsgrejer bland det som brudpar inkluderar på sina gåvolistor. Allra rysligats var enligt henne en märkvärdig glasbalja med en anka i, designad av Ernst Billgren för Kosta Boda. 75 000 kronor kostar denna... ja jag vet inte riktigt vad det är. Skål? Akvarium?

Vi i kompisgänget tyckte ju sjävlklart att hon skulle få en sådan i alla fall, fast den gick ju en aning över vår budget. Men inga problem, händiga Hanna fixade en egen. Tadaa!
(den är lite halvfärdig på bilden, den fick fina gröna bolltassar innan den överräcktes till ett ganska förfärrat brudpar)

2 kommentarer:

  1. Vaddå förfärat :) Vi har placerat den vackra skålen på paradplats i hemmet. Barnet tycker att vi skall ha godis i den :D Tack själv kära brudfrämma!

    SvaraRadera
  2. Hih! Klockrent tilltag! Fast nog är den ju lite tjusig i all sin ryslighet... ;)
    -Sussi

    SvaraRadera