tisdag 7 juni 2011

Alltså vad fan???

Är det bara jag som tycker att nånting inte stämmer när en karl som våldtagit en femåring och en tvååring döms till tre års fängelse (notis i dagns Hbl, sidan 9)? Alltså vad i helskotta?

Det där skulle vara ett passligt straff enbart om kräket placeras på en avdelning med våldsmän som också råkar vara småbarnsföräldrar.

Detta vidunder har förstört livet för två människor. Två livstidsstraff skulle vara en lämplig bestraffning enligt Lex Frantz.

Jag blir så arg av att tänka på detta att jag blir helt matt.

3 kommentarer:

  1. läste bara första meningen på notisen och ville sedan gråta en skvätt. Eller döda någon.

    SvaraRadera
  2. Jag reagerade också på att det verkligen är ett helt för kort straff för ett så jävligt brott! Usch, usch, usch!

    Mippe

    SvaraRadera
  3. det är så sjukt. jag kan inte förstå annat än att dom här sortens straff är formulerade enligt logiken, "nåja, men om han våldtog barn så förstörde han ju inte så stor ekonomisk nytta, så sitter han inne en tid får det räcka". straffen för sexvåldsbrott exponerar verkligen brottytan mellan folkets moral och känslor och statens kamrerjuridik.

    SvaraRadera