torsdag 16 juni 2011

Fröken T packar

Imorgon ska mina föräldrar, T och jag resa till Oslo. Vi har en drös släktingar där och de har inbjudit oss på min småkusins konfirmation. Ska bli jätteroligt för vi ses mycket sällan.

T proklamerade just nöjt att hon var färdig med packningen och jag kände mig lite avis eftersom jag inte ens har börjat ännu. Insisterade dock att få ta en titt i hennes väska. Det här anser T att man behöver när man reser:

- Bamsespelkort
- Hårsnoddar
- Kam
- Tandborste
- Hello Kitty-Plånbok (tom, men hon räknar med att mommo fixar den saken)
- Fyra halsband
- En orange hamster
- En liten finsk flagga
- Två tiaror
- Ett par tofflor med paljetter på
- Munspel
- En stor bilderbok skriven av två klienter på Kårkulla
- En präktig hög vita A4:or
- En Barbapapa-färgbok
- En penna

Japp, hon är klar.

Jag har inte packat upp efter bloggkryssningen ännu, kanske det räcker om jag knölar ner några par rena trosor i samma väska...

3 kommentarer:

  1. Lovar du snälla att du på riktigt inte har packat upp ännu och inte bara låtsas vara sådär skönt blasé! För jag har nämligen inte heller packat upp min väska ännu efter kryssningen, den står där på golvet och tittar ondskefullt på mig. Och det börjar bli klent här i mitt förråd av rena trosor...

    SvaraRadera
  2. evafrantz.blogspot.com16 juni 2011 kl. 21:26

    Varför skulle jag luras om nånting sånt? Är det liksom humble-boho-bragging? Nej, allt är huller om buller. Smutstvätten slängde jag i maskinen när jag kom hem men allt halvsmutsigt ligger kvar och blir helskrynkligt.

    SvaraRadera
  3. Exakt. Har precis läst om det (humble-bragging) i tidningen. Dessutom såg ju allting så snyggt och städat ut hemma hos er i tisdags. Tack förresten! Jag dråsade i säng så fort jag kom in genom dörren. Nästa gång stannar jag nog längre. Consider it a fair warning. ;)

    SvaraRadera