söndag 12 juni 2011

Sökord igen

Bästa söndagsunderhållningen, sökordsstatistik. Dessa sökningar har fört googlande stollepettrar till min blogg denna vecka.
  • "Eva Hannus" x 14 (sorry, jag vet inte heller vem hon är. Kvinnan har ju inget data-avtryck alls. Är det en stulen identitet? Är hon urgammal? Är det ett kodnamn för Sarah Palin? I dunno.)
  • "Bilbingo på lördagar" (What?)
  • Joan Hollyway (Det är jag det, välkommen)
  • Blogg +"då gjorde jag bort mig" (Ah, du har kommit alldeles rätt! Speak friend and enter. Har jag berättat om gången då jag helt oväntat sade "VAGINA SCHMAGINA" jättehögt när jag gick över Hagnäs torg? Måste ha varit nån tillfällig släng av Tourette's)

10 kommentarer:

  1. Sök ord är härliga att gå igenom!

    SvaraRadera
  2. Det stämmer att Eva Hannus inte har så stora avtryck alls. Söker man henne på Google dyker ju Eva Frantz upp. Hon har avtryck. Som ett resultat av en lycklig barndom på dagis har hon behov av att ständigt bekräfta sin egen existens genom att stå framför skithusspegeln, knäppa bilder på sig själv och publicera dem i sin blogg. Det djupa livet är ett hoppande och beboppande i en virtuell värld. Andra tar foton av till och med Sarah Palin, som finns i verkligheten.

    SvaraRadera
  3. evafrantz.blogspot.com12 juni 2011 kl. 13:14

    Emzi: Visst är de!

    Anonym: Tråkigt att du blir så provocerad av min lyckliga barndom. Sen tycker jag kanske att det är bäst att du slutar läsa bloggar om du irriterar dig på folk som skriver om sig själva. I all fall min. Stick.

    SvaraRadera
  4. Smart av en dåre som dig att ha en blogg med kommentarfunktion som går åt andra människor utan att tåla kritik själv. Någon ny toalett du besökt nyligen med bilder som ska kompensera för din lyckliga barndom? Eva Hannus söktes, men du dyker upp. Varför inte kommentera dig med din egen stil? Pinsamt för en kvinna att fota sig själv.

    SvaraRadera
  5. Både Eva Hannus och jag uttrycker våra åsikter med egen underskrift. All heder åt henne för att hon vågar göra det trots att hon säkert är medveten om att hennes synpunkter väcker tankar. Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. men vad är det här för anonym kommentar-attack Eva hamnat ut för?

    Det här har många bloggare debatterat redan, men fy fasiken, måste man vara så ogin och elak? och den här attityden, att "om du skriver blogg är det nog något du får lov att leva med"?

    Jag undrar om inte många mänskor fortfarande lever i den tron att bloggare skriver bloggar först och främst för att de törstar efter uppmärksamhet. Att det är den primära orsaken till att skriva om sitt liv, sina tankar och sina funderingar: för att få uppmärksamhet. Att alla bloggare vill få sjuka mängder bekräftelse och beundran och därför skriver blogg.

    Jag har bloggat sedan våren 2004. Jag började inte skriva för att jag kände att jag måste få uppmärksamhet. Och det är inte heller orsaken till att jag fortsätter skriva 7 år senare. Det är kiva med uppmärksamhet, det tänker jag inte sticka under stol med, men den vänjer man sig vid efter en stund också. Jag tror inte att det kan vara den primära orsaken till att blogga, särskilt länge, åtminstone.

    Man bloggar för att få diskutera. Man bloggar för att få prata bort en stund, fördriva tiden. Man bloggar för att få formulera sig. Man bloggar för att det är roligt med respons - konstruktiv sådan. Man bloggar för att människor är så intressanta.


    Men jag blir så sjukt arg på anonyma kommentatorer som tror sig veta allt om en bloggares liv baserat på bloggtexter. Och på den här, igen, anonyma, rätten att tillrättavisa.

    Man får, kan och ska vara av annan åsikt, men kan man inte då diskutera sakligt och rikta kritik mot själva saken, själva ämnet, i stället för att visa tungan och sedan springa.

    Heja Eva Frantz, du är en modig, rolig kvinna som har två utsökt fina och välmående barn.

    Sorry att jag blandade mig i med en megakommentar men jag bara måste.

    SvaraRadera
  7. Okej, puva. Eva Frantz skriver undantagsvis om någon annan så här: " Men var snäll och sluta kalla oss som resonerar på annat sätt för frånvarande barnatorterare. Det är inte snällt. Och mamma ska vara snäll, det är viktigast av allt."

    Hon resonerar inte så mycket. Ska en mamma vara snäll mot EF? Är hon snäll mot Hannus? Hohhoh, vilken logik.

    "Är det en stulen identitet? Är hon urgammal? Är det ett kodnamn för Sarah Palin? I dunno"

    Alla behöver inte ett omoget avtryck. EF kunde börja skriva anonymt i sin egen blogg. Skulle inte skada. Urgammal, Eva Hannus? Hon är hemmafru. EF är helt borta fru. Och nä, hon är inte Joan Holloway. Joan Holloway med påssjuka är Eva Frantz.

    SvaraRadera
  8. Men det här är nu pointen: du, ANONYM, tycker att Eva Frantz skriver omoget. HUR mogen är DU som påpekar detta anonymt? och HUR mogna är dina analyser av personer du inte känner?

    nä, jag borde bara ha kört samma linje som övriga bloggare vad gäller sånt här: Hej då. Ha en trevlig dag.

    SvaraRadera
  9. evafrantz.blogspot.com13 juni 2011 kl. 09:12

    "Joan Holloway med påssjuka är Eva Frantz."

    A ha haaa :D Tack för måndagens hjärtligaste skratt :) Så sant, så sant! Har nog inte inbillat mig något annat heller, men du uttryckte det så festligt.

    Tack Puva för välformulerade resonemang om bloggande. Just så där tänker jag också.

    SvaraRadera
  10. Du som VERKLIGEN HETER puva kan håxa att analyserna är lika allvarliga och mogna som EFs text om Eva Hannus, som vi vet att har en otäck världsbild trots att ingen tycks känna henne. Så fel att man inte får vara elak ifred utan att andra är elaka!

    Ingen vill nu på riktigt något illa åt Eva Frantz. Bara bråka lite. Hon ser trevlig ut. Som de flesta är hon inte ens ond. Tack för chansen att skriva här och hej. Ha det så bra alla! På riktigt.

    SvaraRadera