lördag 30 juli 2011

Fredsförhandlaren T

Jag och S råkade i gräl här på kvällskvisten. Hon hade demolerat sitt rum under dagen, något som väl är oundvikligt när semester rullat på i flera veckor och mors och fars inspiration att hitta på mysiga familjeaktiviteter börjar tryta. Jag försökte i alla fall plocka undan det värsta i rummet, men då blev det lilla trotstrollet ilsket och började riva ner ännu mera. Så vi kom ihop oss lite, jo.

För en stund sedan kom T marcherande till mig med sträng min.

"Hördu mamma. Är du nu lugn och rar nu eller e du ännu arg på S? För nu har jag lugnat ner henne och om du börjar ropa igen börjar hon skrika ´Vareminstorasyster???´ och nu skulle jag vilja titta på Barnkanalen".


Stackars barn. (Fast grymt så mallig hon är över sin nya roll som fredsförhandlare)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar