lördag 30 juli 2011

Mammafitness

Nej hörni, nu är jag trött på min degiga lekamen. Jag tycker ju inte att jag är övermåttan fet på något sätt, men så himla plösö. Och nu efter semestern är det ännu värre, vart tog självdisciplinen vägen??? En skvätt vin varje dag, glass, flott, inget joggande, fullständig dekadens.

Dags att ta till the big guns. Så här ser de ut.
Olga Rönnberg, svensk fitnesskändis, flerbarnsmamma, tightast i universum. Hon är min Online-PT fr.o.m mitten av september (fanns inte plats i de tidigare grupperna). Anmälde mig just. De här bilderna är ju nog ganska inspirerande. Eller har jag TV-shop-fördummats totalt?

Här ska tightas! Har någon erfarenheter av dylikt?

2 kommentarer:

  1. Kettlebells? jag har en gång varit på en 1,5 timmes introduktion. Det var förvånansvärt lätt att hantera "kulan" som enligt rekommendationen skulle vara 6kg också för nybisar. Att svänga den gick som en dans och också lyftena gick fint. Dagen efter gick det till min förvåning fint att komma ur sängen, men mot eftermiddagen började det kännas i lår och rumpa och i "ryggfile'erna" (var fasen finns accent tecknet på iPad?), till den grad att det var svårt att sätta sig på toa. Men riktigt kul var det, och effektivt.

    SvaraRadera
  2. Ojdå. Ser framför mig hur jag vispar ner prydnadsföremål och krossar fönsterrutor om jag försöker mig på en dylik kula. Men jag kanske borde testa. Tror det finns sådana på arbetsplatsens gym... Tack för ditt svar, Förvånad!

    Så vitt jag förstod förutsätter Olga inte att man har annat än en matta och ett par hantlar hemma om man ska följa hennes program. Mycket håller man på med statiska muskelövningar (hujedamig).

    Ser fram emot det hela med skräckblandad förtjusning.

    SvaraRadera