fredag 15 juli 2011

Töntmamman

T får fel i hövu när jag sägr två ord. De två orden är "cool" och "tuff". Tydligen är jag pinsammare än Benny Hill på Georgsgatans simhall när jag säger sånt. Och det gör jag av misstag då och då, speciellt när vi ska shoppa kläder tillsammans.

T har vuxit ur alla sina shorts, så på Lindex i dag höll jag upp ett par riktigt fina (tillräckligt korta dessutom, efter ett fiasko där jag föreslog ett par knälånga och fick en iskall blick och en upplysning att att det är mikrobyxor som gäller, faktiskt).

"De här är väl coola" kläckte jag i min enfald ur mig.

"Mamm-aaaa, säg inte cool!" röt T och blev högröd i ansiktet. Ojoj.

Fast jag fick lite pluspoäng på kvällen när vi tittade på Bolibompas Sommarlovssändning och jag kunde texten till In the Club (man klarar sig iofs långt med tre ord, men ändå).

Hörni alla cirka 30-åringar, var vi så här sassy när vi var 5??? Hur har detta gått till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar