onsdag 21 september 2011

Det här paret går mig på nerverna

Sällan har man skådat en sämre personkemi än den mellan programledarparet i Nelonens nya show Aatami&Eeva. Han ska vara den crazyga och roliga, hon den vackra och svala. Oj, så originellt. Men redan i tv-trailern är stämningen lite ängslig. Han lägger band på sig och kollar om det är okej att han är så här jättesuperknasig. Hon försöker dölja sin förvirring genom att grina värre än Inno-Marko åt allting han gör. Hur gick castingen till här? Det går inte att slänga ihop två programledare som är duktiga var och en för sig och tro att det automatiskt ska fungera. Personkemi uppstår mycket sällan ut tomma intet, antingen synkar det genast eller så krävs en hel del hårt arbete. Och ibland kommer det helt enkelt aldrig att fungera.

4 kommentarer:

  1. När jag läste rubriken trodde jag att inlägget skulle handla om Magnus och mig.

    SvaraRadera
  2. evafrantz.blogspot.com21 september 2011 kl. 10:32

    Det beror på! Jag måste observera er lite mera. Är ni också så där att Magnus ba "Umbabumbatassig bluddeliblöö" och du "Hihiiihiii".

    SvaraRadera
  3. Håller med om att det är ett enerverande par med noll personkemi. Speciellt han är otroligt störande att se på i tv:n så därför undviker jag allt med honom.

    Mia

    SvaraRadera
  4. Jo jag har konstaterat helt samma sak. Suckar djupt (inte en skön, avslappnad suck utan sådär "voi huhhuh"-suck) varje gång man ser reklamen. Han är så överdrivet finurlig och hon är lite färglös. Blä. När kommer programmet? Du har väl inte missat reklamen för avsnittet där äkel-Tauski pussar sin teinifru-Henna? Yäk.

    SvaraRadera