måndag 26 september 2011

Klänningsfråga

Gaah. Ska vara med i direktsänd tv om några veckor.Jag kommer ingalunda att vara någon nyckelperson i programmet, men nog synlig då och då. Var redan på vippen att rusa ut och skaffa nya kläder, men rotade sedan runt i garderoben och hittade fyra potentiella kandidater.

Programmet är på sätt och vis ett barnprogram, så jag behöver definitivt inte vara sexig. Gärna färggrann och snygg, men ändå lite så där "jag är musikproffs"-kredibel.

Alternativ nummer ett:
 Trevlig färg och fint tyg, men tycker jag ser ut som en gravid statist ur Mad Men. Klänningen gör mig nog större än jag är.
 Vilket bevisas av alternativ nummer två. Som har fin skärning men är alldeles för mörk. Kunde piggas upp med ett färggrant bälte och matchande accessoarer. Det syns inte på bilden men klänningen är lite glittrig och inte helsvart. Aningen trång dock, men jag har två veckor på mig och en OnlinePT till mitt förfogande...
Alternativ tre, en gammal bekant. Har något av en fake nipple-effekt (sömmarna på boobsen putar på ett tassigt sätt) vilket kan bli lite olämpligt i ett familjeprogram. Dessutom passade färgen mig bättre när jag hade mörkt hår.
 Alternativ fyra, galen vintagetyllkreation. Ganska knasig. Känner mig lite som ett uppklätt barn i den, och i det här fallet kunde det ju vara helt rätt.

Gud vad svårt. Snälla, hjälp mig. Jag sticker ut på powerwalk nu ifall ni bestämmer er för nummer två.

8 kommentarer:

  1. Nummer fyra! Härlig klänning som passar på något vis till barn..

    SvaraRadera
  2. Jag säger också fyran! Men måste erkänna att om det skulle vara jag så skulle jag köra safe med tvåan och vara utan kolhydrater tre dagar före programmet :)

    SvaraRadera
  3. Jo fyran! Fast jag får kallt om axlarna bara av att titta på den. Men det är väl hett i en tv-studio?

    SvaraRadera
  4. Fyran (eller tvåan)!

    Mippe

    SvaraRadera
  5. Tvåan, säger jag också. :)

    SvaraRadera
  6. Jag röstar också på tvåan. Förutsatt att den får lite färg som kompis :)
    -Pia

    SvaraRadera
  7. Fyran! Du ser ut som Elsa Billgren i den. Rött läppstift skulle passa till, och massa eyeliner.

    SvaraRadera