fredag 23 december 2011

Ska dokumentera pyntet innan Linda Blair sätter igång igen

Vi har inte gett upp ännu. S spydde för några timmar sedan men verkar inte det minsta sjuk i övrigt. Tittade glatt på tv en stund, duschade och gick och lade sig. Hoppas på att hon bara har od:at på pepparkakor, inte drabbats av nån bobba. Men hursomhaver, för några år sedan firade vi jul fast samtliga gäster befann sig i olika stadier av noro-viruset. Det gick för sig det också.

Men det är fint här i Casa Spyttica. Måste lägga in några bilder. Och det här är inte manipulerade ytlighets-bilder. Så här ser det ut för att min duktiga man har städat häcken av sig i dag.

 Skäms lite för att det ännu står "Babyn" på S:s socka. Sydde sockorna medan S var i min mage. Vi var inte på first name basis, så att säga.
 Mmwah!

 Mammaaaaa, jag kan int sova. Nå, det är väl ovanligt med barn som somnar på fläcken en kväll som denna. 




 Mitt kristyrträd.

 Älskar julkort! Vi fick massvis i år!

 Pimpat trappräcke.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det gick över och ingen annan blir drabbad!
    Älskar ert trappräcke, det liknar lite mina farföräldrars balkongräcke jag alltid tyckt om massor.
    God jul på er!

    SvaraRadera
  2. Mommo och mofa är SÅÅ på kommande till julhuset och dess invånare!

    SvaraRadera