onsdag 11 januari 2012

Beställde en ny frisyr

Mitt hår växer ju förtjänstfullt, men det är ganska tråkigt att vänta. Ännu är de kala områdena så pass synliga att jag inte vill skippa peruken. Dessutom är jag ju en stjärna (åtminstone så fort jag gått på den där workshopen jag skrev om igår) och därmed ska jag fotas och synas en del denna vår. Då duger varken bättre begagnade peruker eller mitt eget lilla tofshår.

För att göra väntan lite roligare beställde jag en ny frilla. Den här, men i en lite mörkare färg.


Den kostar runt hundra euro. Dvs ungefär det samma som man pungar ut med om man går på ett grundligt frissabesök med färgning och klippning.

Kan verkligen rekommendera amerikanska webbutiken www.headcovers.com åt alla som behöver lite extra fluff. De levererar produkterna raskt och hittills har mina grejer aldrig fastnat i tullen. Prisnivån är mycket lägre än  Finland. Gillar speciellt deras lagom långa ögonfransar. Och alla snygga scarfar, har köpt flera s.k. pre-tied scarves som varit min räddning om somrarna då peruk inte är ett alternativ i hettan. Den här slank ner i shopping carten just. Gillar också att de har ett trevligt peruk- och hattsortiment för barn.. Produkterna sänds hem inpackade i silkespapper och sidenband, lite flärd och lyx är precis vad man behöver när en sådan här för många lite skämmig leverans anländer.

Är inte superinsatt i perukpolitiken för cancerpatienter, men har hört skräckhistorier om att man förvisso får en gratis peruk om man förlorat sitt hår, men att denna bör väljas ut från ett ganska litet och tantigt sortiment. Det tycker jag är hutlöst, det är en stor tröst för en människa som förlorar håret av en eller annan orsak att hitta en peruk som gör att spegelbilden ser någorlunda bekant ut. Bra peruker behöver inte vara svindyra, tycker det skulle vara mycket bättre att cancerpatienterna får en slant som de sedan kan använda var de vill.

I väntan på ett vettigare system rekommenderar jag verkligen att man tar risken och beställer en snygg peruk via nätet. Det är lite risky förstås, men om den inte passar alls går det ganska bra att sälja dem vidare åt en skallepernilla med lämpligare huvudknopp.

Och när jag nu var i shoppartagen klickade jag hem en ny tub Neulash också. Den var dyr som en svettdropparna från ett helgons armhåla, men å andra sidan räckte ju den förra tuben i nästan ett halvår.

1 kommentar:

  1. Tack för headcovers tipset! Jobbar med cancerpatienter och misstänker att de unga tjejerna kommer att gilla detta tips. 100€ är inte helt oöverkomligt.

    SvaraRadera