fredag 13 januari 2012

I dag gav jag bort min bebis

Nejnej, lugn bara lugn. Både S och T ligger och sussar i sina egna sängar, nybastade och fredagströtta. Babyn jag gav bort var mitt program Nöjesfredag. Till all lycka landade det hela i kompetenta tassar, Filippa Sundlin är som klippt och skuren för att vara programledare. Men för första gången under mina 12 år på radion kände jag att det rev till lite när någon annan tog över "mitt" program. Jag har gjort en massa olika:Vegalistan, Tongåvan, Popsnille, Filmmusik etc, men Nöjesfredag skapade jag från scratch för ett år sedan. Jag fick fria händer och lov att styra och ställa bäst jag ville. Och det var roligt! Tungt och tidvis ganska ensamt, men roligt.

Nu går jag frivilligt vidare i karriären, nya utmaningar, nya kolleger och ny dygnsrytm. Det ska bli väldigt spännande. Om min längtan efter musikredaktionen blir oerhörd har dessutom cheferna lovat mig att se över möjligheterna för mig att återvända.

Lite vemodig sitter jag ändå här. Julen städade jag ut också.

Bäst att dränka vemodet i en stort glas vin.

1 kommentar:

  1. Jag måste ju ärligt säga att jag saknar dig i Nöjesfredag, du har "glimten i rösten" och ger en personlig touch till programmet.Jag lyssnar alltid på radio Vega i bilen och kommer att sakna dig och din glada röst.
    Dessutom vet jag inte om jag kan ratta in dig och din nya arbetsgivare här i "obygden" i Österbotten. Kanske någon kan upplysa mig om det. Men jag önskar dig all lycka till i din karriär, man ska ta chansen när den kommer!

    SvaraRadera