lördag 7 januari 2012

Jag tapetserar

I dag var i till RTV och klippte åt oss tapetbitar. Sen var vi på Bauhaus och köpte trämönstrad kontaktplast för några euro. Väl hemma satte jag igång med projekt: pimpa dockhus. Svetten lackade, tapeterna rullade ihop sig så limmet kletade och barnen slog varandra med linjalen. Till sist mutade jag dem med dataspel och fick kämpa i enrum ett tag.

Till sist var alla golv snyggt trämönstrade istället för grå. Rätt många väggar dessutom tapetserade, dock sådana som är längt in i huste och inte syns så bra. Jag kände mig riktigt nöjd med dagens resultat och bestämde mig för att avrunda för kvällen.

Så gjorde barnen entré. "Men mamma, varför har du inte ens börjat?" utbrast T besviket.

"Var e taket? Jag vill ha taket tillbaka!" ylade S (taket hade jag skruvat loss för att komma åt bättre).

Damn shame att jag inte är rik och förmögen, hade varit terapeutiskt att göra dem arvslösa ikväll.

1 kommentar:

  1. Känner så väl igen det där! Vårt dito är fortfarande halvfärdig (och dottern fick det i april...).

    SvaraRadera