söndag 1 januari 2012

Våren kom på posten

Om Ronja Rövardotter markerade våren med ett vårskrik så är min variant att förivra mig över H&M:s vårkatalog. Har ägnat en stor del av denna nyårsdag med näsan inklämd i fogen av nämnda lunta.

Som vanligt får jag anstränga mig som bara den för att inte klicka hem allt för många underliga plagg. När jag börjar längta efter varmare årstider förlorar jag både smak och självdistans. Ett par chockrosa stuprörsjeans, det vore väl käckt? Kanske en illgrön blazer och ett orange plastsmycke också? Bort med allt grått, svart och dystert, nu kör vi la primavera i multicolor!

Det är här jag måste påminna mig själv om att våren inte kommer att inträffa tidigare bara för att jag rultar omkring som en blekfet parodi på Nicki Minaj.

Dessutom finns det minst fem H&M-butiker mellan mitt hem och min arbetsplats, jag kan ju faktiskt åka till en av dem och prova först och slå till sedan.

Den här ska jag försöka lokalisera imorgon. Visst måste man få köpa en grön klänning när man ska börja på ett nytt jobb och allt?

Bild från www.hm.com.

4 kommentarer:

  1. Jag tittade på den där men tänkte att de där vecken framtill inte är så smickrande för min mage :-(

    SvaraRadera
  2. Ja, men det var ju en snygg grön klänning, du får och ska absolut köpa den :-)

    SvaraRadera
  3. Man måste absolut ha nya kläder på nya jobbet. Jag måste dock satsa på något där mer än min underarm ryms i midjan.

    SvaraRadera
  4. Äsch, stassen är slut överallt. Fanns bara nån ensam 32 kvar.

    Lite förbryllad över H&Ms katalogbild igen, varför har de klämt in ett färdigt trådsmalt fruntimmer i en på tok för liten klänning? Hon har garanterat femton bykknipor i ryggen dessutom. Why? Två storlekar större hade ju varit mycket snyggare!

    SvaraRadera