torsdag 16 februari 2012

Jag har ett lyxproblem

Kollade i förbifarten mitt semestersaldo på jobbet och höll på att dratta av min skrangliga skrivbordsstol när det visade dig att jag har 22 dagar i spar! Dvs utöver min egentliga sommarsemester. Hur i friden kan jag ha lyckats med detta? Har ju nog semestrat de senaste åren men tydligen aldrig tillräckligt länge.

Men vad ska jag göra med all semester? Har inga pengar så jag kan inte boka in flera resor. Och om jag ska vara ledig bör ju barnen också vara lediga, annars får man ju på nosen och anlitas som case i alla radioinslag där det behövs en hemsk mamma. Men jag är usel på att hitta på vinteraktiviteter med barnen, hellre skulle jag då vänta tills man kan inleda utfärds- och picknicksäsongen.

Kanske jag skulle ta ledigt själv och städa hela huset i en vecka? En damp jag ner i kvinnofällan nu, tjoff?

Nåjo. Det löser sig säkert. Lyxproblem som sagt var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar