tisdag 10 april 2012

Om en vecka händer det en massa

Nästa tisdag blir en intressant dag. Dels ska jag tv-debutera i De Eurovisa på Yle Fem. Ungefär så här ser jag ut. Inget konstigt alls.


Och medan avsnittet sänds ligger jag på operationsbordet och får njuren kirrad av C-3PO eller nån av hans småkusiner.En robot alltså. T frågade ivrigt om hon får titta på och om mitt skelett händelsevis kommer att trilla ut (ack, hoppfullheten i barnögonen).

Har nog en känsla av att det har blivit lite väl mycket den här våren. Att starta Morgonöppet har varit utmanande och kul och att arbeta med Eurovisionen är lika hysteriskt roligt som i fjol. Men visst är jag trött. Så pass trött att jag ärligt talat ser fram emot att ligga pladask i tre veckor för att återhämta mig efter operationen.

I dag anlände mitt konvalescens-bokpaket från Adlibris. Kepler, Knausgård, Lundberg Dabrowski,  nån riktigt trashig "kollatjolla, min KK är en demon"-roman av Carol Goodman (en chansning vid checkouten), Game of Thrones och några till.

4 kommentarer:

  1. Ååå, Carol Goodman är en av mina favoriter (men just denhär boken har jag inte läst). Hennes böcker är alla lite akademiska deckare, inte för scary, vackert berättande och lämpligt fantasieggande! Hoppas du gillar boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, kanske min chansning inte var så tassig sen heller! Måste återkomma!

      Radera
  2. Hej Eva!tack för en underhållande blogg :) från en sak till en annan:hur anmälde du dig till Olgas träning online då sidan kräver svenskt personnummer?har mailat henne men hon verkar bisi.vad tyckte du annars om att träna med henne?ha det bra!S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm, jag började med PT Online före de gjorde om sidorna och då var det inget problem. Tror Olga har rätt många finlandssvenska kunder så det där borde de ju lösa.

      Gillade tränings- och kostuppläggen! De var dessutom helt genomförbara också om man har ont om tid eftersom man kan göra allt hemma utan desto mer avancerad utrustning.

      Radera