måndag 14 maj 2012

I dag har jag shoppat loss på Tiger

Tiger of Sweden? undrar någon. Haha. Not. Jag har shoppat på nya danska krafsbutiken Tiger i Kampen. Underbart ställe!

T ska ha kalas om två veckor och vi har våndats lite bägge två eftersom Hello Kitty, Disneyprinsessor och Blixten McQueen verkar vara de enda alternativen om man vill ha  färdiga inbjudningskort och papperstallrikar och sånt. Ingen av nämnda figurer intresserar T just nu. Men på Tiger hittade jag de här cirkustallrikarna och de tyckte vi var superfina. Förmånliga dessutom. Allt på bilden blev runt 15 euro, tror summan hade blivit betydligt högre på Tiimari.



Tiger är ett lite farligt ställe dock, för butiken ligger precis vid min bussperrong. Och där står jag varje dag, kollrig efter morgonturen och ej vid mina sinnens fulla bruk. Kanske jag hämtar hem ett tårtfat med mustasch? En bastkjol i herrstorlek? Ett paraply med enhörningar? De har typ allt på Tiger. 


4 kommentarer:

  1. Strålande, dit går jag imorgon!

    SvaraRadera
  2. Tiger har helt sjukt roliga och fina saker!

    Ändå får jag lite ångest de gånger jag går in där, kan liksom inte släppa tanken om vad som ligger bakom att de kan sälja vissa saker så sjukt billigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte det kan vara så himla dyrt att producera papperstallrikar, även om det görs på etiskt vis. Vad ligger bakom att vissa saker är så himla dyra på andra ställen?

      Radera
  3. Nä just det, jag kan inte begripa att papperstallrikar ska behöva kosta uppemot en euro styck bara för att man tryckt en bild av Rapunzel på dem. Däremot brukar jag bli lite fundersam när man i billighetsbutiker ser prylar som någon uppenbarligen knåpat ihop för hand, och ändå kostar de nada...

    SvaraRadera