söndag 21 oktober 2012

Face/Off

Här en av mina mest charmerande söndagsrutiner: att applicera en sådan där ansiktsmask som torkar i trynet på en och sedan dras av. (Ifall någon hänförs av mina rengjorda porer bör jag kanske tilläga att masken i fråga kommer från Dermoshop).



Ack, tillfredsställelsen i att försöka få av hela härligheten i en enda bit. 2010-talets motsvarighet till att skala ett äpple så att skalet bildar en enda lång spiral. Jag har förvisso aldrig slängt ansiktsmasken över axeln, men så vet jag ju redan att min makes namn börjar på J.

Och på tal om maken, första gången jag applicerat ansiktsmasken slog jag mig ner bredvid honom i tv-soffan i väntan på att den skulle torka (masken, inte soffan). J var helt uppslukad av tv-programmet, men vände sig sedan lite impulsivt och romantiskt mot mig för att ge mig en puss. Han är en ganska orädd typ, men åsynen av mitt flagande och glansiga plyte fick honom att skumpa rätt högt.

1 kommentar:

  1. Min sambo brukar också fråga vad jag har i ansiktet när jag smetar på min hallonansiktsmask från dermoshop. :)

    SvaraRadera