fredag 30 november 2012

Uppmaning till alla bloggprisnominerade

Skriv tacktal! Det håller jag på med som bäst. Inte för att jag räknar med att vinna, men för säkerhets skull. Ifjol hade jag skrivit en liten luntlapp och den var jag så evinnerligt tacksam för när det plötsligt gällde att vingla upp på scenen och säga nånting klyftigt. Flera av de andra nominerade började panikskriva små lappar när galan redan satt igång.

Det är förstås snopet att tassa hem med ett tacktal som aldrig blev hållet, men tusenfallt värre att stå inför ett rum knökfullt med människor och obegränsat antal radiolyssnare och drabbas av akut bautablackout. Det klarar man bara om man till exempel är Nabaz, som kompenserar blackouten med en käck liten segerdans. Men det är inte många som fixar det.

Så skriv!

(I år kommer jag ju inte att hålla mitt tal själv eftersom jag missar galan. Men min tjusiga stand-in måste ju hinna öva lite, om det blir aktuellt för henom att ta emot priset)

(Det var i det här skedet mitt huvud tömdes. Men damn, vilken snygg rumpa jag har!)

6 kommentarer:

  1. Du har en inspirerande blogg och därför vill jag rösta på dig!

    Ville även be dig/alla stötta en finlandssvenska designstudent och rösta på mitt bidrag till ELLE galans stora designtävling.http://www.facebook.com/photo.php?fbid=473921262657919&set=a.299289363454444.86569.157012317682150&type=1&theater
    Tusen tack!
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. Jomenvisst! Det var grymt så skicklig du är, hoppas du inner! Alla andra ska också rösta på Katarina!

    SvaraRadera
  3. utan vidare en bra idé - man kan ju drabbas av tunghäfta och bli nervös fastän man i vanliga fall aldrig är det
    ... lycka till i tävlingen!

    SvaraRadera
  4. Jag har röstat på Katarina.

    Men jag VÄGRAR skriva tacktal. Sablar. Hellre står jag och stirrar och stammar än stund, vilket jag ju annars också gör hela tiden, än går hem med en oanvänd lapp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jojo, men skyll inte på mig sen när du står där inför alla förväntansfulla ansikten och det enda du får ur dig är refrängen till I'm the Scatman...

      Radera
  5. Jag vet inte vad det ska röstas om men jag röstar på dig för att du har en så fin rumpa.

    SvaraRadera