torsdag 2 januari 2014

Svar på Malins frågor



Malin utmanade mig att svara på några frågor! Här kommer svaren (men jag kommer inte på någon att utmana vidare, så hoppas ingen bits om jag bryter kedjan)

Vad hoppas du på under 2014?
Att få ha roligt på jobbet! Man orkar jobba hårt med ständiga deadlines om man får flamsa mellan varven. 

Vad var ditt första sommarjobb?
Receptionist på Svenska Litteratursällskapet. Man skulle gärna ha kjol och det var väldigt viktigt att "t" i slutet av "SällskapeTTTT" hördes. Annars lät det slarvigt. 

Ditt drömhus?
Jag bor i det! Åtminstone kommer jag att gör det när fasaden är rappad och trädgården lite grönare...

Hurudana kläder trivs du bäst i?
Jeans med hög midja (håller magkorvarna i styr och är bekväma), topp, blazer och nån killer accessoar. 

Hur var du som barn?
Irriterande, trind och gåpåig. Men ganska snäll. Och påhittig. 

Favoritplatser på jorden?
Grekland, London, Högkopplan. 

Landet, eller stan?
Stan. Alla gånger. 

Kaffe eller te?
Kaffe!

Hurudan pensionär skulle du vilja vara?
En som aldrig säger "Men det där är jag ju för gammal för".

Vad är din knäppaste ovana?
Pillrar mig i håret, konstant. Visste inte vad jag skulle göra när jag saknade hår. Satt väl och trummade frenetiskt i två år. 

Vilka är dina super powers?
Är suverän på att multitaska. Tömmer gärna diskmaskinen, fixar middag och rättar matematikläxa samtidigt som jag lyssnar på en intressant dokumentär och kommer på upplägg för morgondagns sändning. 

Vem var din första kändis-crush?
Heh. Det var säkert Birk. Men han blev ju inte mycket till kändis. Men jag gillade Mark Lester också, som spelade Oliver och Prinsen/Tiggargossen.

3 kommentarer:

  1. Alltså hårpillrandet. För fem år sen blev jag besatt av att fläta håret. Det började med en maskerad dit jag gick i tyrolerkläder och en flätfisyr, efter den festen satt jag sedan och flätade maniskt alltid om jag var uttråkad elle nervös. Blev av med ovanan först när jag klippte en kort page, så nu vet du varför jag har haft page i många år!

    SvaraRadera
  2. Haha, tack! Jag ska inte börja bitas ;)
    fnissar lite åt det där "sällskapetttt". Jag brukar driva lite (vänligt) med fina tanter i stan som insisterar på att prata om Vaaahsssss-a. För att det ska märkas skillnad mellan finskt och svenskt uttal, kanske, vad vet jag. Ha ett gott nytt år nu! /M

    SvaraRadera
  3. Fager Dam: Hahaha, jag som trodde din frisyr var ett fashion statement. Men du var säkert jättehet i tyrol-svid.

    Gott nytt år Malin!

    SvaraRadera