söndag 19 januari 2014

Tavelvägg

Det händer så infernaliskt mycket i mitt liv just nu (obs, innan någon tror att jag humblebraggar: jag braggar riktigt ohumbelt!) att sådant här som inredning har åkt långt ner på to do-listan. Då får jag förlita på J istället, för i dag fick han ett infall och sa "nu ska vi hänga upp tavlor". Och så åkte han till K-rauta och köpte krokar och nu är saken biff.

Den här postern köpte jag i Montmartre under en knasig tjejresa för tio år sedan. Den blev tillknycklad på hemvägen så jag satte den i press i Nationalencyklopedin. Sedan glömde jag saligen bort den och blev riktigt glad när den trillade ut mitt i vår senaste flytt.


Så ja. Ja, IKEA Virserum ska förstås inte se ut så där, utan prydas av en Helsingforskarta införskaffad i Stadsmuseets shop. Måste bara skära till en lämplig passepartout först. Geishan köpte J i Japan i sin gröna ungdom, Marie Antoinette är gjord av Karin Palola och införskaffad på Beckmans julbasar i Stockholm. I mitten en ängel som T har fått av sin gudmor och ett fototavla av Linda Varoma

Jag tycker det blev ganska piffigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar