tisdag 26 augusti 2014

Avvikelsernas afton

Egentligen hade jag tänkt testa på yoga för första gången någonsin efter jobbet. Men när jag väl hasade mig fram genom Kampen med gorillaarmarna släpade i marken och en dregglig undreläpp vajande i knähöjd bestämde jag mig för att åka hem istället.

Men en vanlig kväll blev det inte, utan en kväll ägnad åt sådant jag vanligen inte gör.

Som att dekorera min dotters naglar med klistermärken (hon har tjatat sedan hon fick dem i juni). Det blev ganska piffigt.


Köper aldrig läsk. Och om jag gör det är det alltid Pommac. Men detta var avvikelsernas afton. Pomelo-Jaffa. Vem har ens kommit på någonting sånt?


 Så pallade jag blommor på en äng där man inte får plocka blommor. Rebel rebel.


Sedan spårade det ur fullkomligt.


1 kommentar:

  1. Ljuvligt. Så där ser alla kvällar ut hos oss. I fantsin. Irl har jag just grälat ungarna i säng...

    SvaraRadera