måndag 11 januari 2016

Fitnessfasa

Jag är rädd! Panikslagen! Benägen att gömma mig under skrivbordet till år 2045 då jag kanske får gå i pension.

Min arbetsgivare erbjuder oss anställda att med jämna mellanrum gå på åldersgranskning, och eftersom jag fyllde 35 i höstas fick jag inbjudan. Det var inte så kul. Det visade sig bland annat att jag hade högt kolesterol, blodtryck och blodsocker. Ålderdomen, ålderdomen. Farväl smetana, goddag kevytlevite.

Men det blir värre: i granskningen ingår också en session med fysioterapeut. Terpeuten i fråga är smal som en pinne, spänstig som en rotting och stark som en oxe. Dessutom har jag hört rykten om att hon är brutalt ärlig. Jag som skulle behöva lite lull lull och "Nämen vad duktig du är som yogar nästan VARJE måndag".

I klorna på denna kvinna kommer jag att vara denna eftermiddag. Jag ser framför mig att hon kommer att nypa mig i magkorvarna och tvinga mig trampa motionscykel till jag läcker ur alla kroppshåligheter. Att hon kommer att ge mig ett intyg och stämpla det med ett rött "Fläskfjant". Och skratta ondskefullt.

Eller så kanske hon är pushande, hygglig och inspirerande.

Men det vågar jag inte tro på.

Ojojojojojojoj...


1 kommentar: