lördag 1 oktober 2016

Releasefest och bokmässa och annat förvirrande

Ja jaa. Jag vet. Jag är en erbarmligt passiv bloggare. Men jag är duktig på andra saker. Åtminstone några stycken.

Förra veckan ordnade jag releasefest för Sommarön! Jag tvekade länge på om jag skulle ha en fest eller inte (man ordnar och betalar så gott som allt själv) men så kom jag fram till att lite salut ska det ju vara när man har skrivit en bok. Så det blev fest! Och det var fab! Jag var så bortkollrad av alla blommor, allt beröm och alla fina människor att jag gick omkring och flinade enfaldigt i flera dygn.

 Så här belåten ser en ut då hälsokur lett till att en lyckas åla in sig i jumpsuit från De Eurovisa säsong 3! 
 Snittarna tillverkade jag själv med mina små svettiga nypor (Usch. Sorry)

Gästerna var speciellt hänförda då jag överraskade med Nattens Drottnings aria från Trollflöjten. (Nänä, lugna puckar, jag håller bara tal. Hedda på S&S fotade)

Skumpa, pumpa och annat fint!

Imorgon ska jag för första gången delta i en bokmässa som skribent (inte riktigt redo att börja använda titeln författare ännu) och det är ju pirrigt. Men bra att få börja med Åbo bokmässa, som är snäppet mindre men ändå helt på riktigt. 

Min strategi är att ha höga klackar, mycket läppstift och försöka se ut som att jag vet vad jag sysslar med. Ifall någon är på väg på mässan imorgon på eftermiddagen får den hemskt gärna komma och säga hej. Jag är den där bleka varelsen som klamrar sig fast i en bok med gräslökar på. 



2 kommentarer:

  1. Men är det inte så att man inte kan kalla sig författare fören man skrivit 2 böcker? Jag har hört något sånt...

    SvaraRadera
  2. Många håller fast vid den tumregeln, när man gett ut två böcker kan man ansöka om medlemskap i författarförbund mm. Väntar gärna själv på det, men många andra vill ju hemskt gärna kalla mig författare redan nu och då blir jag förlägen. Men någon juridisk definition finns inte, så om man vill kalla sig författare utan att ha gett ut ngt alls är det fritt fram!

    SvaraRadera